رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بازگشت DOOM به دنیای بردگیم

همون طور که طرفداران بازی کامپیوتری DOOM، دوازده سالی منتظر بودن که نسخه جدیدی از بازی رو ببینن – دوازده سالی به قدر یک سده گذشت – طرفداران بازی رومیزی DOOM هم به همین اندازه خون جگر خوردن! نسخه قبلی بردگیم روح تازه‌ای در بازی‌های سبک Dungeon Crawl دمید. بعد از اون بود که ناشر بازی «فانتزی فلایت» بازی‌های موفقی مثل Descent: Journeys in the Dark در قلمرو فانتزی Terrinoth و این اواخر Imperial Assault رو در دنیای داستانی «جنگ ستارگان»، بر اساس همین فرمول منتشر کرد.

بالا: DOOM 2004. پایین چپ: Descent. پایین راست: Imperial Assault

بالا: DOOM 2004. پایین چپ: Descent. پایین راست: Imperial Assault

می‌دونم که شما نیومدین تاریخچه بخونین، پس می‌ریم سر اصل مطلب.

cyberdemon

و Cyberdemon وارد می‌شود…

شیاطین از جهنم پا به مریخ گذاشتن و سعی در تصرفش دارن و نه تنها سرنوشت مریخ، بلکه سرنوشت تمامی بشریت به دست سربازانی است که می‌بایست با اونا مبارزه کنن. خوب، تا این جا که داستان آشناست ولی بازی چطوریاس؟ یکی از بازیکنان نقش شیاطین جهنمی رو بازی می‌کنه و یک الی چهار نفر دیگه نقش سربازانی رو دارن که می‌بایست ماموریت‌های خودشون رو با موفقیت به انجام برسونن تا در مواجه نهایی بتونن شر شیاطین رو برای همیشه از سر بشریت بکنن.

doom cards

هر بازیکن یه دسته کارت داره که ازشون در درگیری‌ها استفاده می‌کنه. نکته باحالش اینه که سلاح‌ها و زره‌‌هایی که حمل می‌کنید تشکیل دهنده‌ی این دسته کارت هستن.

و اما Glory Kill!

doom glory kill

می‌دونم که منتظر شنیدنش بودین. «دوم» بدون «گلوری کیل»؟! راه نداره. زمانی‌که موجود به اندازه کافی زخم خورد و به آستانه تحملش رسید، اون وقته که کافیه قدم به خونه‌ای که توش هست بگذارید. باقیش رو به تخیل خودتون واگذار می‌کنم. همین بس که یک بار که «گلوری کیل» کنید، دیگه در برابر وسوسه‌اش نمی‌تونید مقاومت کنید!

و در نهایت تنها چیزی که مهمه اینه که بعد از تلپورت شدن «شات گان دولول» خودتون رو بکشید و هر چیزی که می‌جنبه رو گلوله باران کنید و همزمان تو دسته کارتاتون دنبال اون «راکت لانچر» خواستنی بگردید تا این موجوداتی که هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شن و راه نفس کشیدنتون رو بستن، بترکونید…

سلام گوجه بدترکیب ;)

سلام گوجه بدترکیب 😉

تصاویر بیشتر از بازی در اینستاگرام رومیز

کامبیز سیروس بخت
کامبیز سیروس بخت

آغاز آشنایی‌اش با دنیای بازی‌های رومیزی از زمانی شروع میشه که روی بازی‌های استراتژیک آنلاین کار می‌کرده. دورانی که «تراوین» در اوج محبوبیت خودش بوده. در مصاحبه‌ای طراح بازی تراوین منبع الهام خودش رو بازی «کاتان» اعلام می‌کنه. سوال پیش میاد که کاتان دیگر چیست و مگه جز مونوپولی و ریسک بازی فکری دیگری هم داریم؟ همین سوال به ظاهر ساده، سرگرمی و بلکه هم زندگی‌اش رو یکسره تغییر میده...

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

    لینک کوتاه