رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی بازی کارتی موبایلی Dead Man`s Draw

ریسک و خطر کردن تو بازیا (و زندگی)، مثل مواجهه با یه شمشیر تیز و بُرندس؛ یا میزنه از وسط نصفت میکنه یا اینکه پاداش درخوری بهت اهدا میکنه و وضع و حالتو از این رو به اونرو میکنه!حالا هرچی هدف و ریسکش بالاتر باشه، جایزه احتمالیش ( و یا با کله زمین خوردنش) هم بیشتره. بازی Dead Man`s Draw دقیقا همین شمشیر رو جلوی صورتتون میگیره، در حالیکه مدام داد میزنه: «یک کارت دیگه بکش… اگه جراتشو داری!»

 

نسخه دیجیتالی بازی Dead Man`s Draw (که قبل از نسخه فیزیکیش عرضه شد) یک بازی رایگان دونفره است برای iOS و PC. دو دزد دریایی روبروی هم شروع میکنن شجاعت و برنامه‌ریزیشون رو به رخ هم کشیدن و گنج و سکه بدست آوردن. این بازی مکانیزم Push Your Luck یا همون ریسک کردن رو به شکلی ساده ولی هیجان‌انگیز استفاده میکنه: دسته‌ای از کارتها وسط میز قرار میگیرن که شامل ۱۰ نوع کارته (شمشیر، لنگر، نقشه، صندوقچه، توپ و …). هر بازیکن در نوبتش هرچندتا کارت که بخواد/بتونه رو میکنه. در هر لحظه‌ای که بازیکن یک کارت تکراری رو کنه میسوزه و نوبتش تموم میشه و کل کارتهایی هم که اون دست رو کرده به باد فنا تحویل داده میشه! خیلی ریسکیه، چرخش یک کارت میتونه همه چیز رو عوض کنه؛ یا با کوهی از سکه و گنجهای وسوسه‌انگیز نوبتتو تموم میکنی یا با هیچی!

 

13503_deadmansdraw

نه نه! اشتباه نکنید! این بازی فقط شانسی و ریسکی نیست. برعکس خیلی هم استراتژیک و فکریه. هرکدوم از انواع کارتهایی که گفتیم (همون شمشیر و لنگر و باقی ادوات کلیشه‌ای دزدای دریایی) یه خاصیتی دارن و کار ویژه‌ای انجام میدن. هر کارتی که رو بشه، خاصیتش هم فعال میشه. مثلا میشه یه کارت از دست حریف بدزدی، یا یکی از کارتهای حریف رو بسوزونی، یا یکی از کارتهایی که قبلا جمع کردی رو دوباره بازی کنی و … . فقط تصور کنید که این ۱۰ مدل کارت، هر کدوم با قابلیتشون، چقدر میتونن امکانات و ترکیبات براتون درست کنن. بخش مهم و لذت‌بخش این بازی هم همینجا شکل میگیره: نوبتتو شروع میکنی درحالیکه ۲۰ امتیاز عقبی! یه کارت میکشی و یه کارت از سوخته‌ها بازی میکنی و یه کارت رو یواشکی میبینی و بعد رو میکنیش و بعد یه کارت از دستت بازی میکنی و به کمکش یه کارت از طرف میسوزونی و دو تا کارت دیگه با استرس میکشی و کلید یه صندوقچه رو پیدا میکنی و … در نهایت نوبتتو در حالی تموم میکنی که نه تنها دیگه عقب نیستی، که ۱۵ امتیاز هم پیش افتادی!

 

dead-mans-draw-3

مکانیزم ریسک/پاداش، تنها بخش هیجان‌انگیز این بازی نیست. این جابجا شدن امتیازات و جلو/عقب افتادن و استفاده از کارتها و کومبو زدنها، به قدری این بازی رو هیجان‌انگیز میکنن که مقاومت در برابر دوباره بازی کردنش خیلی سخت میشه. تازه علاوه بر اینها، یک سری نشان در بازی وجود داره که هرکدوم ویژگی خاصی رو اعمال میکنن. این نشونها در بازی قابل خریداری (با وجه رایج داخل بازی) هستن و قدرتهایی میدن که میتونه بالکل گیم‌پلی رو عوض کنه. بازی تورنمنتیه. حدود ۵۰ تا تورنمت که در برابر هوش مصنوعی انجام میشه. در هر مرحله حریفتون با یکی از نشونها وارد گود میشه و بالطبع بازیکن هم مجبور میشه استراتژی متفاوتی در برابرش پیاده کنه. در کنار تورنمنتها، حالت بازی کن بده بغلی (Pass and Play) هم داره.

 

dead-mans-draw-5

نسخه دیجیتال این بازی انصافا خوش‌ظاهره. کارتها، آیتمها و کاراکترها جذاب و تماتیکن. حرکت و انیمیشن اجزا و کلا بخش رابط کاربری تقریبا بی‌نقص و دلپذیره. از موسیقی که بگذریم (که کُپی ضایع و تابلوییه از موسیقی فیلم دزدان دریایی کارائیب) باقی بخشهای بازی مشکلی ندارن. بازیکن با هر بازی که انجام بده مقداری پول بدست میاره که با اونها میتونه نشونهای جدید بخره و یا نشونهای قبلیش رو شارژ کنه. البته که شیب سختی بازی به شکلیه که تقریبا از یه جایی به بعد واقعا رد کردن مراحل خیلی سخت میشه و شاید حتی بدون کمک نشونها، غیرممکن باشه. اینوقتاس که آدم وسوسه میشه برای شل کردن سر کیسه و خرید مقداری مسکوکات طلایی داخل بازی!

 

deadmansdraw

من کشته مرده بازیهایی با تم دزدای دریایی‌ام. به نظرم خیلی باحالن این دزدا؛ هیچ ثباتی توی زندگیشون نیست، خونه و کاشونه‌ای هم که ندارن و انگاری کلا زاده شدن که فقط حرص بزنن و خطر کنن! ما هم که کشتی‌ای برای غارت یا جزیره‌ای برای جستجو یا بندری برای خوشگذرونی دم دستمون نیست، پس بد نیس که برای حفظ روحیه خطرپذیریمون این بازیا رو امتحان کنیم و برای دقایقی شانسمون رو تا نهایت مرز شجاعتمون پیش ببریم. این بازی همه چیزش خوبه، اینکه آنلاین نداره یا یه جاهایی بخش خرید درون برنامه‌ایش خیلی به چشم میاد رو اگه کنار بذاریم، دیگه مانعی برای تجربه «دزدِ دریاییِ خشنِ جسورِ حریص» بودن نداریم!

 

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

لینک کوتاه