رومیز لوگو
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روز جهانی بازیهای رومیزی در ایران

پایگاه های برگزاری رویداد(به همراه پیوند ثبت نام)

 

اگر تاس دستتونه نریزیدش، اگر وسط بر زدن كارتهاتون هستید دست نگه دارید، اگر دارید از معبد فرار میكنید لحظه ای درنگ كنید… همه كارهاتون رو تعطیل كنید و به جاش سریعا به دوستاتون زنگ بزنید، ساعت هاتون رو با هم میزون كنید و آماده بشید برای بزرگترین رویداد سراسری بازیهای رومیزی در جهان. قراره كل روز رو بازی كنیم. با دوستان قدیمی و دوستان جدیدی كه احتمالا باهاشون آشنا خواهیم شد. قراره تمام بازیهای ممكن رو امتحان كنیم. از بازیهای كارتی سریع گرفته تا برد گیمهای سنگین و حرفه ای،از بازیهای اروپایی تا آمریکایی، از بازیهای انتزاعی تا نشستهای نقش آفرینی كاغذ و قلم! همه كنار هم، (تقریبا) همزمان با كل دنیا، در روز جهانی بازیهای رومیزی!

 

و آن روز موعود از کجا آمده؟

گیك اند ساندریGeek and Sundry، شبكه ای پرمخاطب در یوتیوب، از سال ٢٠١٢ فعالیتش رو به عنوان یك كمپانی چندرسانه ای آغاز كرد. اكثر ما این كمپانی رو با برنامه پرطرفدار تیبل تاپ Tabletop میشناسیم، كه برنامه هایی مختص به بازیهای رومیزی و بردگیمه Board game كه در اون مجری معروف برنامه ویل ویتون Wil Wheaton (كه از بازیگران سریال بیگ بنگ تئوری هم هست) با دعوت كردن از دوستان گاها سرشناسش، با اونها برد گیم بازی میكنه. اما شبكه گیك اند ساندری برنامه ها و فعالیتهای خیلی متنوعی داره كه معرفیشون خودش مقاله ای جدا لازم داره. یكی از فعالیتهای این كانال، برگزاری روز جهانی بازیهای رومیزی International Tabletop Day از سال ٢٠١٣ به اینور هستش كه معمولا در ماه آوریل برگزار میشه. در همون سال اول، این برنامه به شکلی هماهنگ، در ٦٦ كشور دنیا برگزار شد كه در سال بعدش به ٨٠ كشور رسید. در مراسم سال ٢٠١٥ تعداد رویدادهای انجام شده در سطح دنیا در اون روز، به ۳۰۰۰ رویداد رسید كه کل هفت قاره جهان رو در بر داشت!

Felicia-Day-Geek-and-Sundry

فلیشیا دی Felicia Day از موسسین شبکه سرگرمی گیک اند ساندری

 

و در آن روز موعود در جهان چه می گذرد؟

برای برگزارکنندگان: در این روز، فعالانی در تمام دنیا با هماهنگی با گیك اند ساندری، مراكزی رو برای بازی و آشنایی علاقمندان این سرگرمی با همدیگه، ایجاد میكنن. این مراكز از كافه ها و گیم شاپ ها هستن تا غرفه های مجهز نمایشگاهی و دانشگاه ها و مدارس. هیچ محدودیتی برای مشاركت كردن در این برنامه نیست. هركسی در صورت دارا بودن فضایی (حتی خونه مسکونی) برای ارائه، میتونه رویدادی رو در سایت تیبل تاپ ثبت كنه تا در نقشه گوگل رویدادهای این روز پین بشه.

برای شرکت کنندگان: اصل قضیه (که بازی باشه) برای شرکت کنندگان مجانیه! همه میتونن اون روز بازی كنن، و خب البته بازیهایی که ارایه میشه برای بازی كردن کاملا مجانی هستن. شرکت کنندگان میتونن از طریق سایت گیک اند ساندری، نزدیکترین محل برای بازی کردن رو پیدا کنن و کل روز خودشون رو در تاس و کارت و میپل غرق کنن! البته که قاعدتا در هر مرکزی یه سری بازیها برای بازی موجوده!

برای فروشندگان: فروشگاه ها هم در این روز و در حركتی منسجم، تخفیفهای خوبی به خریداران بازیها میدن تا در پایان روز كسی دست خالی خونه نره. و البته که تلاش میکنن تا خودشون هم نقشی در راستای برگزاری داشته باشن. همچنین فروشگاه ها وسایل تکمیلی خاصی برای بازیها هم برای این روز تدارک میبینن که جذابیتش برای ما که ندیدیم هیچ معنایی نداره!

برای رسانه ها: البته که گیك اند ساندری نقش رسانه ای خودشو با پخش زنده ٢٤ ساعته، در یوتیوب، تثبیت میكنه. همچنین این کانال پر طرفدار، بسته هایی رو برای این روز تدارک دیده که میشه از فروشگاه های مربوطه خریداریشون کرد. این بسته ها که تمهای مختلف دارن (تم کمیک، ترسناک، پسرونه، دخترونه، سایفای و غیره) شامل یه سری خرت و پرتن که میتونه امثال ما رو تا سر حد ذوق مرگ پیش ببره. و صد البته که تیشرتهایی با طرحهای روز جهانی بازیهای رومیزی و غیره که فروششون از همین حالا در فروشگاه های اونور آب شروع شده.

nerd

منظور از خرت و پرت همچین چیزاییه

و در آن روز موعود در ایران چه می گذرد؟

رومیز تصمیم داره، با تمام توان فعلیش، امسال این روز رو در ایران هم اجرا کنه. این حرکت نه تنها میتونه اولین گرامیداشت واقعی این سرگرمی ارزشمند برای علاقمندانش در ایران باشه، بلکه باعث گسترش و رشد بیشتر فرهنگ بازیهای رومیزی و دورهمی هم خواهد شد. و در ادامه از تمامی فعالان دیگر این عرصه هم میخایم که در انجام این رویداد بزرگ همراه ما باشن. البته که انجام هیچ کاری بدون دست انداز و مشکل نیست! خب اولین دست انداز اینجاس که روز جهانی بازیهای رومیزی هرساله شنبه است! و خب همونقدر که اکثر جاهای دنیا خیلی خوش بحالشون میشه که شنبه جشن بگیرن، برای ما یک فاجعه کامله! پس در حرکتی هماهنگ با گیک اند ساندری، این روز رو به یک روز قبل، یعنی جمعه ۱۰ اردیبهشت منتقل کردیم! و اما قراره در این روز چه اتفاقی بیفته؟

برای برگزارکنندگان: اولین و مهمترین اتفاق اینه كه ما هم قراره این رویداد رو برگزار و حسابی بازی كنیم! از صبح تا شب، و نه فقط در تهران که ،با همکاری دوستان عزیزمون، در شیراز هم قراره برنامه پربارتری داشته باشیم! به زودی مراکز دقیقی که قراره این رویداد در اونها انجام بشه رو خبررسانی میکنیم. همینطور بازیهای موجود در هر مرکز به زودی از طریق سایت، کانال تلگرام و صفحه مخصوص این رویداد در فیسبوک به اطلاعتون خواهد رسید. اگر علاقمندانی در شهرهای دیگه قصد برگزاری این رویداد رو دارن میتونن از طریق ایمیل با ما در تماس باشن که بتونیم تاجاییکه میشه کمکهایی بهشون بکنیم.

برای شرکت کنندگان: یه فهرست تمام نشدنی از بازی هم هست كه قراره دور هم اون روز مجانی بازیشون کنیم. یک سیستم دسته بندی برای بازیها تهیه دیدیم که به شکل سانسهایی در طول روز قابل ارایه باشن. به زودی جزییات این سانسها (شامل بازیها و زمان و مکانشون) رو به اطلاعتون میرسونیم. همچنین برای دوستداران عرصه بازیهای کاغذ و قلم هم برنامه های جذابی رو تدارک خواهیم دید که یک دل سیر از صبح تا شب افقهای تخیل رو در نوردن!

برای فروشندگان: خب فروشگاه ها که بعیده کمکی کنند ولی با هماهنگی با گروه هایی که در امر خیر واردات عناوین درست حسابی، دست دارند، صحبتهایی شده و قراره که اون روز در کنار بازی کردن، بتونیم همون بازیها رو با تخفیفهایی بخریم. در کنارش بسته هایی هم از طرف تیم رومیز برای بازدید كنندگان در نظر گرفته شده كه یادگاری از حضورشون در رویداد باشه.

برای رسانه ها: پخش زنده كه نداریم ولی گزارشهایی تصویری رو در ساعاتی از روز روی آپارات قرار خواهیم داد. همینطور بدون شک صفحه اینستاگرام مخصوص اون روز پر خواهد شد از عکسهای ناب طرفداران از بازیها و خود رویداد! تیشرتهای مخصوص روز جهانی بازیهای رومیزی رو هم تدارك دیدیم كه به زودی روش تهیه اشو در سایت مشخص میكنیم، باشد كه روز رویداد را یك شكل و چشمگیر آغاز كنیم.

ITTD_recommends_card

نهایتا اینکه لطف كنید و خیلی از سایت دور نشید و موبایلتون دم دستتون باشه كه قراره خیلی زود بروزرسانی خبرای جدید رو داشته باشیم كه شامل مراكز برگزاری رویداد، ساعات و سانسها و از همه مهمتر بازیهای موجود خواهد بود. اینم بدونید كه تصاویر ارسالی از تمام مراكز برگزاری رویداد در سطح دنیا در شبكه های اجتماعی متصل به گیك اند ساندری پخش خواهد شد. خلاصه اینکه ما میخایم تمام تلاشمون رو بکنیم که به هممون خوش بگذره و بتونیم عشق به بازیها رو بیشتر و بیشتر به کمک هم پراکنده کنیم…

پس پیش بسوی (روز قبل از) روز جهانی بازیهای رومیزی!

 

ثبت دیدگاه

خوشحال می‌شوم که دیدگاه شما را در مورد مقاله‌ی ارائه شده بدانم.

ممنون می‌شوم در نگارش دیدگاه خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  • دیدگاه‌های توهین‌آمیز و ناشایست تایید نمی‌شوند.
  • دیدگاه‌های بی‌ارتباط به محتوای مقاله تایید نمی‌شوند.
  • لطفا از بخش دیدگاه برای مطرح کردن سوال‌های خود استفاده نکنید (به جای آن از دیسکورد رومیز استفاده کنید).

  1. پوریا گفته؛
    14:05 1395/01/21

    حرکت قشنگیه، متاسفانه روزهای پر مشغله ای برای من اون تایم ):
    ولی همین که داره یه همچین جریانی شکل میگیره برام جذابه امیدوارم سال دیگه تو این روز بتونم تمام روزو بازی کنم!
    موفق باشین (؛

  2. ف گفته؛
    18:55 1395/01/24

    ينى اگه دوست داريم يه بازى خاص و بكنيم تا اطلاع ثانوى ثبت نام نكنيم كه معلوم بشه سانس ها؟

    • امیر سلامتی گفته؛
      15:18 1395/02/09

      نسخه فارسی شده نیست. محتواش کلا متفاوته. صرفا قوانین دو بازی بازی یکسانه که اگر مطلع باشی مکانیک و قوانین کپی رایت نداره و قابل ثبت نیست. این پست رو برای اطلاع بیشتر نگاهی بنداز: http://bit.ly/238PG6p

  3. بازتاب هارومیز – پيشواز روز جهانی بازی

  4. بازی . . . . گفته؛
    19:21 1397/06/11

    سلام امیدوارم پیام من را ببینید. میشه به من یک ایمیلی ارسال کنید؟ من میخوام با شما یک صحبتی کنم.

لینک کوتاه